2011. november 20., vasárnap

Alkonyat - Hajnalhasadás I. rész

The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1


színes, feliratos, amerikai fantasy, 117 perc, 2011

rendező: Bill Condon
író: Stephenie Meyer
forgatókönyvíró: Melissa Rosenberg
zeneszerző: Carter Burwell
operatőr: Guillermo Navarro
producer: Wyck Godfrey, Stephenie Meyer, Karen Rosenfelt
vágó: Virginia Katz

szereplő(k):
Robert Pattinson (Edward Cullen)
Kristen Stewart (Bella Swan)
Taylor Lautner (Jacob Black)
Lee Pace (Garrett)
Michael Sheen (Aro)
Dakota Fanning (Jane)
Ashley Greene (Alice Cullen)
Maggie Grace (Irina)

Hát kérem, ezt is megéltük! Mint a HP esetében, itt is kettőbe szabdalták a történetet. Még ott meg is értettem, itt kissé kétkedve fogadtam a döntést. Pénzhúzás! Ez volt a véleményem, függetlenül attól, hogy vártam.

A könyveket szerettem, bár az utolsó két résszel voltak problémáim. Ez ugyan nem könyv kritika, de a végénél még mai napig is értetlenkedve állok, pedig ha jól emlékszem, ez az egyetlen sorozat, amit az angol után magyarul is megvásároltam. Szóval nyugodt szívvel kijelenthetjük, rajongó vagyok vagy mifene.

Nos, Bella igent mondott Edwardnak és azóta minden az esküvőről szól. Mindenki boldog. Azaz  majdnem mindenki. Jacob nem fogadja kitörő örömmel a hírt. Farkas alakban szökik el, és nem úgy tűnik, mint aki visszaér a nagy napra, vagy mint akit érdekel a dolog.

A lagzi után nászútra indul az ifjúpár, és bár történik néhány baljóslatú dolog az esküvőn, alig várják, hogy kettesben legyenek. Edward nem öli meg Bellát a szenvedély hevében, de ennek az útnak mégis nem várt következményei lesznek. Olyanok, amiket elképzelni sem tudtak.

Oké! Szerintem a történetet mindenki ismeri, aki nem, az csukott füllel, szemmel járt-kelt az elmúlt években.

Már megszoktuk, hogy a könyvet átköltik egy kissé, és bizony volt olyan, amikor azt mondtam, hogy kár volt. Majdnem mindig. Ha jól emlékszem, életemben először írom le azt a mondatot: ennek a könyvnek jót tett a feldolgozás.

Sokkal pörgősebb lett. Események vannak benne emberek! Történések, cselekmény, meg ilyenek. Mindezt úgy, hogy megmaradtak a könyv hangulata is, néhol apró átírással ugyan, de a lassúdad sodródás, a csendes összenézések is jelen vannak. Az esküvő alatti beszédek valami frenetikusak, és bár sajnáltam, hogy az apai lánykérés kimaradt, kárpótoltak érte.  Kivételesen nem elvettek a könyvből, hanem hozzá tettek. Kerekebb, élvezhetőbb lett a mozi. Ha ezért vették kettőbe, már nem is zavar a pénzhúzás rész. Vagy legalábbis alig.

A színészek a tőlük megszokhatót hozták. Senki nem sokkolt, bár Kristen Stewart most mintha némi plusszal szolgált volna. Hogy mennyiben alakították utólag a kinézetét, azt nem  tudom. A film felétől új arculatot kapott, amiért a sminkeseket illeti dicséret, ettől függetlenül le a kalappal.

Nekem tetszett. Az első részt nem múlta ugyan felül, mégis azt kell mondjam, jó volt látni és megérte az árát. Már csak abban reménykedem, hogy a második felében is követik ezt a menetet.

9/10


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...