2011. december 21., szerda

Vampire Prosecutor

뱀파이어 검사 / Vampire Geumsa

12 részes, koreai misztikus krimisorozat (2011)

Szereplők:

Épp egy régebbi tajvani sorozatot néztem, és az online oldal folyton ajánlgatta. Hittem is meg nem is. Kicsit tartottam a koreai vámpíroktól. Ki tudja, nem fognak-e a ragyogás után egyenesen baltát ragadni, mint Jack Nicholson. Akkor aztán oda vésznek a szép remények. A leírás sem bővelkedett információban. Aztán elfogyott a dormám, és rosszul lettem a gondolattól is, hogy újabb romantikus darabba kezdjek.

Nagyjából így kezdődött, aztán a nyögve-nyelős indulásból igazi érdeklődés lett, és amikor rájöttem, hogy ez egy folyamatban lévő darab, azaz várnom kell az új részekre, meglehetősen cifrákat gondoltam.

Min Tae Yeon ügyészként dolgozik, és saját csoport felépítésén dolgozik. Egy régebbi nyomozó barát, egy fiatal ügyész és egy fő technikai személyzet már komplett kis nyomozó brigád, mehet a harc a bűn ellen.

Ügyészünk azonban nem átlagos fickó. Azonkívül, hogy agyontanulta és dolgozta magát ezért a pozícióért, amiben természetesen kitűnő, rendelkezésére áll néhány egyéb érzék is. Hét évvel korábban ugyanis, egy üldözés során megsérül, aminek következményeként vámpírrá változtatták. Ketten tudják a titkát. A nyomozó és egy másik vámpír, akit nevezhetnénk dealernek is, mert ő szállítja az éltető vért.

A négyfős különítmény bűnügyeket old meg, tetteseket fog el, aztán meg is vádolja  és a végén börtönbe juttatja őket. Bölcsőtől a sírig, mondhatnánk igen helyesen. Természetesen össze kell szokniuk, és nem árt eltekinteni azon tény felett, hogy a főnök egy pöttyet más. Kicsit sápadt, néha kékre változik a szeme, erős, nem extrém módon ugyan, azért mégis rendkívülien. Harcművész, néha k-popp bandásan öltözik és mindig mindent jobban tud. Ja, és egy nyalás vér elmesél neki,  mit látott utoljára az áldozat, valamint a vér útjából rekonstruálni tudja az elkövetés módját is. Hű! Én is akarok ilyet.

Az első rész néhány percét zavarosnak találtam, főleg mert a magyarázat csak részben és lassan érkezik, de ennek ellenére a fényképezés már szinte rögtön megfogott. Szerettem azokat a jeleneteket, amikor végigvezeti az áldozat halálát. Hasonlót láthattunk már ugyan sokfelé, mégis van valami a megjelenítésben, ami nekem egyedi, ha már a karakterek kissé sablonosra sikerültek. Szerettem azt is, hogy bár hősünk vidáman jár-kel fényes nappal, mégsem sebezhetetlen csodalény. Megvannak a saját emberi motivációi, amiknek hatására lemondott az élő vérről és holtakét vagy zacskós kiszerelést fogyaszt, akkor is, ha ez azzal jár, hogy átéli az utolsó érzéseiket, emlékeiket.

Az akció jelentetek szépek, a harci jelenetek lendületesek, gyönyörűen koreografáltak. Egyetlen hibájuk van csupán, keveslem őket. Igen, tudom, nekem ötven percből pörögjön a téma minimum negyvenet. Telhetetlen vagyok, de a részek, néhány kivételtől eltekintve, valóban elbírt volna még némi tempót.

A főszereplő teljesen megfogott. Ügyesen kifestették a szemét, a tekintete átható, a bőre fehér. Annyira jó lett a szerepre, hogy kedvem lett volna vállon veregetni az alkotógárdát. Keresve sem találtam volna jobbat, szebbet, életképesebbet.  Nem véletlen az sem, hogy minden héten epedve vártam az angol feliratos verziót.

Jó, akadnak hibák is. A karakterek sablonosságát már említettem, néhány bűnügyét kissé összecsapottnak érzek, a végkifejletet nagyjából a háromnegyedénél leírtam volna. Ebből kitűnik, hogy van benne némi kiszámíthatóság. Az első két rész kicsit gyengébb, több CSI utalást, összekacsintást is érzetem, bár itt a labormunkát többnyire két lábon végezték. A harmadik résztől már emelkedett a szint, jobbak lettek az akciók is, mert hogy végre nem csak visszaemlékezésként voltak. Ahogy mondtam, a vége nem rázott meg, a lezárást is kissé erőltetettnek találtam, de tagadhatatlan rengeteg potenciál van benne. Tipikusan az a sorozat, ami lassan áll össze, és ha nem kaszálják el, a második évadra jobban összeérik.

Szerencsére lesz második évad, mert minden hullámzása ellenére stabil pontot hozott. Olyat amiért érdemes megnézni, várni a következőt. Akárcsak az ötletért, a kivitelezésért, a színészekért és a fényképezésért. Minden porcikájában nekem való.

8/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...