2017. december 31., vasárnap

Ez is megvolt, azaz kipipáltam a 2017-es évet is

A 2017-es év olvasás tekintetében meglepő és kellemes volt. Meglepő, mert ötven könyv felett végeztem, és kellemes, mert nem kevés nagyszerű, szórakoztató darabbal is összeakadtam.
Megpróbálkoztam új írókkal, stílusokkal, eltökéltem, hogy több női írót szeretnék megismerni, és azt hiszem, ez a törekvés jót tett az olvasási kedvemnek is. Kellemes meglepetést okozott a Galaxis útikalauz stopposoknak, a Kvantumtolvaj, Benedict Jaka Alex Verus sorozata, a Budapest Noir, az Úton, az Az és női vonalon a The Paper Magician is - lejjebb még említek néhány írónőt, de mégsem ismételhetem magam újra és újra.

Felemás érzéseim vannak az Olympus Bound szériával kapcsolatban, mert az első részt szerettem, a másodikba már több ponton bele tudnék kötni, bár kíváncsi vagyok a befejező részre. Némi csalódást okozott a Shade of Magic bevezető része, a zseniális alapsztorit annál gyengébb kidolgozás követte, a Night Price széria végső kötete sem vett le a lábamról. Frost személyes tragédiái rányomták a bélyeget a túlbonyolított, lapos és klisés történetre, és a A neccharisnyás papnő pajzán szigete majdnem hogy említésre sem méltóan gyenge. Aztán az idén az is egyértelművé vált, amit eddig is sejtettem, a chick lit nem nekem való. A Papíron príma gyengécske kis szórakoztatást nyújtó kétbalkezes főhősnője épp olyan mint gyakorlatilag az összes ebben az irányzatban.
Valamikor a húszas éveim elején összeakadtam Bridget Jones-szal, és Terézanyu sem hagyott hidegen, de kizárólag egy kötet erejéig. A többi észrevétlen és nélkülem múlott el, ahogy azt hiszem ez az egész irányzat.

Ahogy írtam, megpróbálkoztam új stílusokkal is, a memoár jellegű könyvek eddig nem kaptak nagy szerepet az életemben, de Jenny Lawson könyve a saját betegségéről zseniális volt, és Anna Kendrickét is éveztem. Ők szintén színesítették a női írók munkáiról szóló törekvéseimet, és azt hiszem, 2018-ban is folytatni fogom ezt a vonalat. Vagyis hogy mindkettőt. Tudjátok: női írók meg életrajzok.

Természetesen nem kevés régi kedvencet forgattam,  Charlaine Harris, Jeff Lindsay, Alan Bradley, Gabriel García Márquez, Rick Riordan, Jonathan Stroud, Gerald Durell, Dan Wells, Michael Cunningham és Georges Simenon sosem okoz csalódást, és ezen gondolat menetén volt némi teljes újraolvasás is - A vörös oroszlán és a Harry Potter and the Chamber of Secrets -, majd pár olyan, amik nem szerepelnek a lenti listában mert csak úgy belelapoztam valamibe, és újra olvastam a kedvenc részeimet. Ha ezeket összeadnám legalább még 2-3 darab 400 oldalas könyvet kiadnának, lehet többet is. No meg itt van még néhány hangoskönyv és BBC dráma, amik nem szerepelnek a lenti listában, mert ugye nem olvasások, szóval nem számítanak, ahogyan a félbemaradt könyveim sem.

Többet is írtam, mint tavaly - ez a 62. post - , bár a régi énem már valószínűleg nem érem utol. Ami így rendben is van. Jutott idő némi kreativitásra is, bár inkább csak terápiás írást tartottam, ezzel dolgozva fel a mindennapokat, ahogy megéltem, ahogy láttam, mert az mégsem megoldás, hogy minden levegővétellel csak szünet nélkül káromkodom.
Az első ilyet fel is olvastam, nem mondom, hogy nagy siker lett részetekről a meghallgatása, viszont rengetegen olvastátok. Ennek ellenére mégis kedvet kaptam, szóval lehet, találkozhattok jövőre is hasonlóval. Ami a másik történetet illeti, néhányan, ami azt jelenti ketten, érdeklődtek, sorozat lesz-e, azonban a jelenlegi felállás szerint nem. Persze, ha továbbra is megéri harcolni a falakon, akár elhivatottságból vagy csak pusztán őrületből, még lehet.

S jóllehet terveztem pontot tenni a Félelmeink sorozatra, ellenben egy posztot sem sikerült összehoznom. Úgy látszik, a nem terápiás kreativitás jelenleg eltűnt az életemből, így aztán a Variálós vasárnap is szinte elkopott. Remélem, mindkettő visszatér, ha majd kellően ki tudom pihenni magam. Az évet ugyanis a totális káosz és rengeteg változás jellemezte. Sok összetevős volt a probléma, hozzájárult Killercat elvesztése, néhány nem kevésbé rosszul eső családi változás, és persze a munka, ami kitöltötte az életem jelentős részét. Jóllehet nem tudom elrejteni afelett érzett boldogságom, hogy 2017 a végéhez közeledik, blog szempontjából nagyon remélem, nem lesz rosszabb a következő.

Ahogy lejjebb látható a könyves listából, ezúttal is színkódokat alkalmaztam, a zöld színűek külön posztot kaptak, a kékek az idén szintén nagy kedvencé vált rövid könyvek sorozatot erősítik. A feketékről nincs semmi, de a dőlt feketék már folytamban. Természetesen a változás jogát fenntartom. Azért, mert itt nem jelöltem valamit, még nem jelent azt, hogy nem fogok írni róla. Az utólag megszületett posztokat, a 2016-os bejegyzéshez hasonlóan, később belinkelem, és majd valahogyan másként jelölöm. Még nem tudom, hogyan - u.i.: vastagon és kéken.

Az 55 befejezett könyvből- ami 19470 oldal, telve jóféle betűkkel -  26-ot olvastam angolul, s ez határozott fejlődés. Persze ehhez hozzájárul az is, a legtöbb angol könyvem nem kapható magyarul, vagy amikor belekezdtem a sorozatba, még nem volt kapható. Kivétel például a Harry Potter sorozat, amit magyarul már számtalanszor olvastam, angolul azonban a  második résznél tartok, és így bár új élmény, mégis csak ismétlés.
De akárhogy is, összességében azért elmondható, hogy tavalyi törekvésem, miszerint nyitok új stílusok és írok felé, sikerült. Persze ezért néhány kedvenc már nem fért be, de ami késik, az sosem múlik. Határozottan érzem például, hogy Murakami Haruki is lassan, de kitartóan közeledik felém.



Könyvekben és boldogságban gazdag 2018-at kívánok mindenkinek!

És akkor lássuk a listát:
  1. Douglas Adams: Galaxis útikalauz stopposoknak;
  2. Evelyn Grill: A gyűjtő;
  3. Neil Gaiman: Csillagpor;
  4. Szepes Mária: A Vörös Oroszlán;
  5. Jeph Loeb: Batman: Hush, Vol. 1;
  6. Charlaine Harris: Day Shift (Midnight Texas #2);
  7. Anne Rice: Prince Lestat (The Vampire Chronicles, #11);
  8. James S.A. Corey: Kalibán háborúja (Térség #2);
  9. Szabó Magda: Ókut;
  10. Jeaniene Frost: Into the Fire (Night Prince #4);
  11. Jeff Lindsay: Dexter halott (Dexter #8);
  12. Hannu Rajaniemi: Kvantumtolvaj (Jean le Flambeur #1);
  13. Rob Reger-Jessica Gruner: Különös különcségek (Emily the Strange #2);
  14. Jenny Lawson: Furiously Happy;
  15. CSKA szerkesztette: Szebeni Péter és Kiss Judit;
  16. William Paul Young: The Shack;
  17. Alan Bradley: Elég már az árnyakból (Flavia de Luce #4);
  18. V. E. Schwab: A Darker Shade of Magic (Shades of Magic, #1);
  19. Benedict Jacka: Fated (Alex Verus #1);
  20. Gabriel García Márquez: Utazás ​Kelet-Európában;
  21. Rick Riordan: Magnus Chase and the Sword of Summer (Magnus Chase and the Gods of Asgard #1);
  22. Jonathan Stroud: The Creeping Shadow (Lockwood & Co. #4);
  23. Gerald Durrell: A halak jelleme;
  24. Pajtim Statovci: Macskám, Jugoszlávia;
  25. Rick Riordan: Percy Jackson and the Greek Gods;
  26. Lukjanyenko, Vlagyimir Vasziljev: Nappali őrség;
  27. Jean-Paul Rouland, Claude Olivier: Bájos hekus;
  28. Rick Riordan: The Hidden Oracle (The Trials of Apollo #1);
  29. Kondor Vilmos: Budapest noir (Gordon Zsigmond #1);
  30. Alan Bradley: Amikor a csontok suttognak (Flavia de Luce #5);
  31. Rick Riordan: From Percy Jackson: Camp Half-Blood Confidential (An Official Rick Riordan Companion Book): Your Real Guide to the Demigod Training Camp;
  32. Kevin Hearne: Besieged (The Iron Druid Chronicles #4.1, 4.2, 4.6, 4.7, 8.1, 8.6);
  33. Charlaine Harris: Dead Ever After (Sookie Stackhouse #13);
  34. Charlaine Harris: Night Shift (Midnight, Texas #3);
  35. Christopher Moore: A neccharisnyás papnő pajzán szigete;
  36. J.M. Gulvin: Hosszú számolás (John Q #1);
  37. Rick Riordan: Percy Jackson and the Greek Heroes (Percy Jackson and the Olympians companion book);
  38. Rob Thurman: Nightlife (Cal Leandros #1);
  39. Lee Child: Die Trying (Jack Reacher #2);
  40. Szentesi Éva: Hamvaimból;
  41. Jack Kerouac: Úton - Az eredeti tekercs;
  42. Stephen King: Az;
  43. Jonathan Stroud: The Empty Grave (Lockwood & Co. #5);
  44. Jordanna Max Brodsky: The Immortals (Olympus Bound #1);
  45. Rick Riordan: Magnus Chase and the Hammer of Thor (Magnus Chase and the Gods of Asgard #2);
  46. Benedict Jacka: Cursed (Alex Verus #2);
  47. Dan Wells: Szellemváros;
  48. Dan Wells: Már nincs vesztenivalód;
  49. Jordanna Max Brodsky: Winter of the Gods (Olympus Bound #2);
  50. Michael Cunningham: Mire leszáll az éj;
  51. Georges Simenon: Maigret és a víg kompánia;
  52. Charlie N. Holmberg: The Paper Magician (The Paper Magician Trilogy, #1);
  53. Maria Murnane: Papíron príma - Waverly Bryson (félre)sikerült kalandjai;
  54. Anna Kendrick: Scrappy Little Nobody;
  55. J.K. Rowling: Harry Potter and the Chamber of Secrets (Harry Potter #2.

22 megjegyzés:

  1. Igazán szép lista, és a 62 poszt rengetegnek tűnik, nem számoltam, nekem hány volt, de ennyi biztos nem. :)

    Jövőre veled ugyanitt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát én sem számoltam meg, de a blogger megtette helyettem. Remélem nem tévedett. :D És ugye volt már 189 is, ahhoz képest azért erős visszaesés, de a tavalyi évhez képest zseni. :)
      Találkozunk ;)

      Törlés
    2. Nahát, milyen ravasz vagy, megnézem akkor, hogy nekem hány posztot számolt. :D

      Ahogy mondani szokták, a minőség fontosabb, mint a mennyiség, de azért a mennyiség iránti vágyadat is megértem, hiszen annyi könyv van, amit az ember elolvasna! :)

      Törlés
    3. :D Ez a ravaszság már a korral jár... :D
      Nem feltétlen mennyiség utáni vágy ez, hanem az akkori élet utáni. Elég sok kreatív írásom volt, volt, hogy egy nap két posttal is jöttem. Imádtam annyit írni. :)

      Törlés
    4. Emlékszem hogy örült a fejem nekem is, mikor rájöttem, hogy oldalt ki lehet puskázni, hány az a mennyi. :D Mert elsőre én is nekiálltam számolni, óóó. :D

      Törlés
    5. Az élet apró csodái! :) Ja, hát meg nem számoltam volna, ha nincs számláló, szerintem ahhoz túl lusta vagyok. akkor csak érzésre írtam volna, hogy szerintem többet írtam, mint tavaly :D

      Törlés
  2. tök jó, hogy tudod a blogot terápiűás céllal használni.
    26 angol könyv - nálam ez egy álomszám. ha én egyszer ennyit el tudnék olvasni, valszeg nem is olvasnék magyarul, meg egy évben összesen se olvasnék több könyvet.:D
    időnként átfut az agyamon olyan baromság, hogy én innentől csak angolul olvasok. csak aztán rájövök, hogy ennek semmi értelme.
    a vörös oroszlánról nem akarsz írni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mivel már az első perctől nem csak könyves blogként használtam, így tökéletesen belefér a terápia. :) Meg nekem az egész az... kicsit. :D
      Tavaly nálam sem volt ennyi, évről évre nő a szám, de még mindig van, hogy rácsodálkozom egy író stílusára, és úgy érzem, én nem értek ebből egy szót sem, minek próbálkozom, aztán egyszer a helyére kattannak a dolgok. Muszáj gyakorolni. Csak bátran folytasd! ;)

      Elkezdtem, de annyira személyes lett, hogy nem tettem ki. Átdolgozás alatt van, csak rájöttem, iszonyat nehéz róla írni. :) Azért nem adom fel... :D

      Törlés
    2. tényleg igazad volt egyébként, amikor azt mondtad, egyre könnyebb lesz majd, ahogy többet olvasok angolul.

      igen, szerintem erről nem is lehetne objektíven. mindenkinke mást jelent, és mindneki kiad magából valamennyit azzal, amikor leírja, hogy neki mit.

      Törlés
    3. Jaj, az egóm de örül, ha ilyesmit olvas :D
      De nem az én igazságom ez, hanem egy közös tapasztal szülte közös tudás. És igen, idővel egyre könnyebb és könnyebb lesz.

      Óhatatlan beleteszed magad, és mindenki máshol húzza meg a határait, idővel úgy érzem, lazul az ember, de ettől lesz minden blog egyedi, ami klassz ;)

      Törlés
    4. "egy közös tapasztal szülte közös tudás" :) *-* Most elképzeltem erre, hogy egy szirtfokon állunk színes palástban és szuperhős ruhában, és fújja hátra a hajunkat a szél! Mi. Angolul olvasók! Yeah! :D

      Törlés
    5. közös tapasztalat akart volna lenni... :D De így is de jó! Enyém a fekete palást, stipi-stop! #Batman :D

      Törlés
    6. :DD
      Pupi, ez kemény meló. nagyon is. hősök vagyunk.:D

      Törlés
    7. Jaj azt észre se vettem, hogy van benne elírás is! :D Én bordó palástot kérek! :D
      Hősök bizony!

      Törlés
  3. Először is: übercukik ezek a cicás képek! Tökéletes!
    Sajnálom, ha sok rossz dolog volt, például Killercat... Átérzem, én is elvesztettem egy macskát idén sajnos... :( :*

    Viszont örülök, hogy ennyi jó könyvélményed akadt, elég szép számmal vannak azért kékítve a listában!
    Az a felolvasásos bejegyzés nekem nagyon ott volt! Nagyon kellemes a hangod is, és a tartalmában is nagyon sok mindennel tudtam azonosulni.

    Jenny Lawsont most olvasom, szerintem még ma befejezem, és nagyon tetszik!! :)

    Boldog új évet neked Reea, és nagyon sok jó olvasmányélményt jövőre is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, azok. Mikor megláttam, teljesen elaléltam tőlük ;)

      Sajnálom a vesztességed! :* 19 év után nagyon nehezen engedtem el, még most is, pedig januárban volt, eszembe jut.

      A kékek a gyűjtő posztosok, és így végül elég sok könyvről sikerült írnom, ami némileg megvigasztal. Talán csalás, de úgy érzem, jövőre is imádni fogom ezt a megoldást... :D

      Igen, láttam, hogy olvasod, várom róla az értékelésed. ;)

      Köszönöm szépen, drága Pupi! Neked is nagyon boldog új évet, és csodás élményeket! :*

      Törlés
    2. Jaj, lehet, hogy félreértettem valamit látod... "a kékek az idén szintén nagy kedvencé vált rövid könyvek sorozatot erősítik" azt hittem ezek mind kedvenccé váltak, de már értő olvasással elolvasva (haha, pedig nem is pezsgőztem akkor még :D) rájöttem, hogy a zanza-bigyó lett kedvenc.

      Nagyon tetszett a Lawson könyv, imádom!

      Törlés
    3. Lehat, az volt a baj! Legközelebb légy kedves pezsgőzni ;)

      :o De jó! Írj róla! :*

      Törlés
  4. Boldog Új Évet Kívánok Reea! Egyszer ígértél nekem amúgy valami vegán kekszet, csak szólok ;). A facebookon tetted. De persze azért még Boldog Új Évet kívánok, sok Boldogságot,Örömet, Csodás és Szép Dolgokat, és persze sok vegán kekszet. ;) puszillak! :)) ( de tényleg)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Receptet ígértem, vagy rendes kekszet? Mert akkor nincs más hátra, találkoznunk kell. :D De jó, hogy emlékeztetsz rá, ez olyan ígéret, amit 2018-ban be kell majd tartanom ;)
      De tényleg!:*

      Köszönöm szépen, Zenka, drága! Hasonló gyönyörű dolgokat kívánok neked is. :) :*

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...