2013. január 28., hétfő

Egy csokor rózsa... gyöngyből


Meséltem már a kolléganőmről, akivel időnként együtt csinálunk mindenféle kreatív munkát. Ő az én megrontóm, persze csak átvitt étteremben, mert mindig kitalál valamit, ami miatt kénytelen vagyok új dolgokat tanulni.

Nem történt most sem máshogy. Talált egy videót, amiben megmutatták, hogyan kell gyöngyből rózsát alkotni. Mindketten beleszerettünk, és én gyakorlatilag elloptam az ötletét. A nagyikámnak volt a születésnapja 17-én, amire heveny betegségből kifolyólag nem mentem el. Eredetileg csak öt szálat szerettem volna, de mivel meghosszabbodott az idő, ami rendelkezésünkre állt, úgy döntöttem  összesen tíz szálból álló csokrot fog kapni. Nyolcvankettő lett, a rószák felosztása pedig a következő: három üvegszín áttetsző, szivárványos csillogással az első harminc évért; öt opálszínűt nyolcvanig és két lila a  nyolcvan felettiért.

A kolleganőm természetesen segített a szirmok megfűzésében, ahogyan én is fogok az ő esetében. A szirmokból rózsát kötöttem, majd a szálakat elvittem a kedvenc virágosomhoz, akinek elmondtam mit is szeretnék, és ő megcsinálta nekem.

Amikor mentem a csokorért egyformán csodáltuk egymás munkáját. Ő a rózsáktól ájult el, én a csokortól, a nagyikám pedig szerencsére egyben értékelte az ajándékot.


Mondjuk a látogatás következtében szombaton megint kicsit rosszabbul voltam, de komolyan mondom megérte, mert mama vagy tíz percig ki sem adta a kezéből, aztán meg időnként csak úgy megsimította, hiszen még nem látott ilyet. Nem csodálom. Ez a prototípus,  de ezután nem kizárt, hogy gyakrabban készítünk majd mindenféle alkalomra, akár esküvőre is.

Sajnos előbb készítettem el a fotót és csak utána jutott eszembe megigazítani a kötés során félrecsúszott szirmokat, de nagyikámnak már tökéletes állapotban adtam át. És nem csak ő, de én is beleszerettem a készbe. Jól nézett ki a  fejemben is, de azért egyben látni...

Nektek hogy tetszik?


4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű, gratulálok! :)

    VálaszTörlés
  2. Jónapot.Láttam a csokrot amit a nagymamájának csinált rózsából.Érdeklődni szeretnék hogy a rózsák hogy vannak elosztva évek szerint,mert a nagymamám 70éves lesz.Én is füzök különböző virágokat,menyasszonyi csokrokat.Előre is köszönöm. Monika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az elosztás, mivel 82 éves lett, úgy volt, hogy minden 10évért kapott egy fehéret, de az, az első harminc évért üvegszínű volt. Áttetsző gyöngyök voltak, olyan bevonattal, hogy ahogy a fény ráesett, szivárványszínű csillogást kapott. Azért is döntöttem így, mert addigra már megvolt mindhárom gyereke, amit szintén szerettem volna megjeleníteni, ráadásul úgy, hogy megözvegyült, így volt egy nagyobb törés az életében, mégis talpra állt.
      Aztán jött öt szál a következő ötvenért, ami nagyon kellemes tört fehér volt, metál bevonattal. Így jött ki a nyolcvan, és a maradék kettőért jöttek a színek, a rózsaszín és lila. Mégpedig azért, hogy jelezzem, még nincs itt a vége. Tessék csak élvezni az élet apró dolgait, ha már kapálni nem tud. ;)
      A felosztást Ön határozza meg, és mivel hetven éves lesz, hét szál az tökéletes, mert páratlan, és szép csokrot lehet belőle kötni. Választhatja azt a megoldást, hogy minden tíz évhez ugyanolyan színű, de egy árnyalattal sötétebb szálat készít, mint az előző. Ahogy idősödik az ember, úgy nyugszik le. :)
      Választhatja azt, mint én, hogy néhány darab egyszínű legyen, az évek közti kapcsolatért. De mivel ön ismeri az életét, teheti személyesebbé, gyerekek számával, házasság évtizedekkel, munka évtizedekkel stb. :) Sok sikert!
      Ha szokott fűzni, akkor ez nem lesz nagy kihívás, és hamar el is készül. Személyes ajándék, ami még egyedibbé tehető, és az én nagyikám megkönnyezte, mivel sosem látott még hasonlót sem. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...