2013. június 21., péntek

Kathy Reichs: Virals – Fertőzöttek

Ez a könyv már nem csak azért került listára, mert a Fumax hozta, bár már ez is elegendő lett volna, hanem mert nagyon szeretem Kathy Reichs Dr. Temperance Brennan sorozatát. Ez ugyan ifjúsági kategória, de mindenki egyetértett abban, hogy nem tipikus YA. Mert hogy a korcsoport szerintem a 14-21 évesek, de nem a lányok számára készült tingli-tangli, smúzolós, sehova sem vezető fajta. Én pedig elhittem, mert el akartam hinni, és kiderült, hogy jól tettem, mert hát szuper volt.

Tory (Victoria) Brennan édesanyja halála után édesapjához, Christopher Howardhoz kerül, aki a Loggerhead-szigeten a LIRI Kutatóintézetben dolgozik. Ez az a terület, ahol a lány és három barátja szívesen kószál. A zárt, majmok tanulmányozással foglalkozó intézményben azonban furcsa dolgok történnek. A szigeten vadon élő német juhász és farkas frigyéből született farkaskutya kölykök egyike nyomtalanul eltűnik, a falka kezd furcsán viselkedni, tehát a lány ráveszi barátait, hogy keressék meg őket. Helyette egy dögcédulát találnak, aminek következtében csak meg lesz a kis kölyök is, aki azonban fertőző, és a jelek szerint tovább adta a kort. A fiatalok mind nagyon különösen kezdik érezni magukat, miközben a ismeretlenek az életükre is tőrnek, hiszen a sok kutakodás eredményeként belebotlanak egy régen eltemette bűnügybe is.

Zseniális ötlet, hogy a főhősünk ezúttal is Brennan, aki ugyan az édesanyja nevét viseli. Annak idején azért tűnt fel édesapjának Tory mamája, mert az ő saját anyukájának (Harry különben Tempe húga) lánykori nevével megegyező volt a vezetékneve. Itt már nem csak hogy gyanús a dolog, de tuti biztos is, persze csak azoknak, akik olvasták a magyarul Dr. Csontként emlegetett sorozatot, ugyanis Christopher Howard azonos Kittel, Temperance unokaöccsével. Így tehát Tory rokonságban áll a híres törvényszéki antropológussal, akit bálványoz is. Nem véletlenül, többek szerint a természetük félelmetes hasonlóságot mutat. Mindketten szeretnek ott szimatolni, ahol nincs semmi keresnivalójuk. Ez sok dolgot megmagyaráz, mert a srácok természetesen követik.

A könyv tartalmából tudjuk azt is, hogy egy falkává válnak, és a DNS szerkezetük megváltozik, de az az igazság, hogy majdnem feléig egy teljesen szokványos krimi szálat követő történet, ami engem így is lekötött. Igyekeztem elfelejteni mindent, amit tudok róla, hogy ne a várakozással teljen el minden időm. A már megszokott stílus és bűntény fogadott, így nem esett nehezemre az olvasás, mert egyszerűen csak elragadtak a szavak.
És ha már szavak, a fordítás rendben lévőnek látszik, hiszen könnyen, folyamatosan olvasható, bár engem zavartak a csillagozások, de ez természetesen csak az én mániám. Ugyanis szerintem ezekre a lábjegyzetekre az esetek kétharmadában nincs is szükség. Vannak kifejezések, szavak, termékek, amiket talán nem lehet lefordítani, hiszen nincs magyar megfelelőjük, de törekedni kell a magyarításra. De mint mondtam, ez csak az én mániám, hiszen a szöveggel magával nincs semmi gond.

A borító nekem sokkal de sokkal jobban tetszik,  mint az eredeti. A szaladó lány ugyanis egy tucat YA fordulat, semmi extra, nem igazodik a könyvhöz, és még tévútra is vihet, ez viszont sejtet, sugall, felhívja a figyelmet és témájában is helytálló. A csontváz miatt lehetne sokkoló, de mivel nem egy gyerekkönyv, nem hiszem, hogy gond lehet. Sajna nem találtam jó minőségű képet a  neten a végleges borítóról, vagy túl pici volt a kép, vagy más színű, így ezt én készítettem, nézzétek el nekem, ha nem tökéletes, de aki kézbe veszi láthatja majd, hogy mire gondoltam. Vibrál és energiát sugall. A cím  nyomása girbegurba, ami az élénk kék háttérrel tényleg olyan, mintha hullámozna. Sajnos nincs kinek konkrétan megköszönni, több kép keveréke, de eszméletlen lett.

Egy sorozat bevezető része ez, ami érződik rajta, hiszen el kell kezdeni a történetet, fel kell építeni a karaktereket, ugyanakkor a már ismert szereplők belekeverése, sőt a helyszín kiválasztása is folytonossá, már-már a felnőtt sorozat spin-off szériájává teszi. Ugyan nem mernék megesküdni rá, hogy a helyszín ugyanaz, de a Csont és bőr-ben Tempe is ellátogat egy szigetre, ahol majmokat figyelnek meg, sőt felfedez ott egy hullát. Kétlem, hogy Amerikában sok ilyen jellegű sziget létezne, igaz semmi sem kizárt.

Tory érdekes személyiség, igai alfa típus, akinek azért szüksége van az emberei támogatására. Tizennégy éves kora ellenére nem nyafka, nem cica, csak egy normális lány, akinek történetesen több fiúbarátja akad, barátnője viszont egy sincs.Be kell illeszkedni egy új életbe, de képtelen elsétálni olyan dolgok mellett, amit mások észre sem vesznek. Nincs ezzel baj, és tényleg olyan minden lében kanál, mint hősként tisztelt rokona. Ben, Hi és Shelton pedig mindenben támogatják, még ha száj húzva is. A srácok különben viccesek, eltérő személyiségek, akik végül is akkor kovácsolódnak csapattá, amikor Tory felbukkan. Aztán falkává is, ami szimtén a lány miatt van, na de kérem, mondjatok egy dolgot ebben az életben, ami tökéletes!

Kint idén jelent meg a harmadik rész, és tavaszra várható a negyedik, az e-book formában publikált Shift pedig közös történetbe fonta a két Brennant. Temperance néni egy betörési ügyben nyomoz, de közben a fertőzöttek, Victoria vezetésével szintén beszállnak a buliba. Na, ezt olvasni kell! Ahogyan a többi részt is.
Igazán remélem, hogy idehaza is sikeres lesz a sorozat, mert nem szeretnék ebből is angolra térni, ahogyan szándékozom tenni a harmadik  Dr. Csont után, amit már egy jó ideje elolvastam, csak még nem írtam róla, na de majd most!

Nekem bizony tetszett. Akkor is, ha történet igazából nem sokkolt, vagy lepett meg. A stílus, a karakterek, a történet építése ismerősen otthonos, és igen szórakoztató.Semmiképpen sem fog csalódni az, aki szereti az ifjúsági irodalmat, és az sem, aki a krimit. A fantasy rész sincs túllihegve, teljességgel érthető, rövid magyarázatot kapunk mindenre, így hát ez egy kellemes, tucatfordulatoktól mentes egyveleg, ami felnőttek számára is nagy élvezettel fogyasztható. 

8/10

Magyar kiadó: Fumax Kft., akiknek ezúttal is nagyon köszönöm a könyvet!
Fordította:Markwarth Zsófia



2 megjegyzés:

  1. "Zseniális ötlet, hogy a főhősünk ezúttal is Brennan, aki ugyan az anyja nevét viseli, de pont azért tűnt fel apjának, mert az ő édesanyja, Harry lánykori nevével megegyező a vezetékneve." - elmagyarázod nekem ezt a mondatot, mert nem értem ^^ Harry férfi de egy férfinak nincs lánykori neve és jaj én belekeveredtem:D amúgy izgis könyvnek hangzik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Szándékosan lett ilyen... reeás :D Majd átírom akkor. Arról van szó, hogy Kitnek azért tünt fel Tory édesanyja, mert ugyan az volt a vezetéknek, mint az ő saját édesanyjának. Mert Harry bezony egy nő, mégpedig Dr. Temperance Brennan húga. De ezt ugye csakis azok tudják, akik olvasták a könyveket, mert a sorozat csupán a fő karakter nevét és foglalkozását vette át. Sem a hátterét, sem a családját, de még csak a személyiségét sem.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...