2011. november 2., szerda

Yamato Nadeshiko Shichi Henge

(ヤマトナデシコ七変化 / Perfect Girl Evolution )

10 részes, japán romantikus vígjátéksorozat (2010)

Szereplők:

Az elmúlt néhány napban alighanem dorama mérgezést kaptam, mivel a lebetegedésemnek hála, semmi másra nem voltam alkalmas, mint film nézésre. Online adagoltam a cuccot, ami azért volt praktikus, mert negyedórás részletekre volt minden darabolva, így, ha menetrendszerűen el-elaludtam a láztól, nem maradtam le sok dologról, könnyebb volt pótolni. Nem kevesebb mint három teljes sorozatot tudtam le az utolsó négy nap során, igaz, hogy belekezdtem egy negyedikbe is, de annak csak a felénél tartok.  Igen, mindről írok majd... Sajnálom!(Nem.)

Kedvelem a japán doramákat. Azért is, mert rövidebbek. Átlagosan negyvenöt percesek, és az évad rendszerint kilenc-tizenhárom részes.

A japán filmkészítőknek azért nagy mázlijuk van. Iszonyatos mennyiségű ötleteket kapnak a nem kevés magából, ahogy ebben az esetben is történt. A 2000 óta létező sorozat angol nevén, The Wallflower ként látta meg a napvilágot, és 2006-2007 között egy huszonöt részes animét is életre hívott. Innen már csak idő kérdése volt egy élőszereplős feldolgozás.

A történet szerint négy, minden képzeletet felülmúló csodálatos fiatalember él együtt egy közös albérletben.

Takano Kyohei a tökélestes szépség. Annyira gyönyörű, hogy az egyetlen dolog, amit megtanult, az az önvédelem. Mesteren bunyózik, soha nem veszít és erre szüksége is van, mert sorozatosan érik szexuális zaklatások. Néha a férfiak is megpaskolgatják az arca miatt. Bárhova megy, a nők tömegesen gyűlnek össze. Hívogatják, meglesik és igen, követik. Mivel semmije nincs a fene nagy szépségén kívül, ami pedig több bajt okoz, mint hasznot, a külsőségek nem sokat számítanak neki. Dühkezelési problémákkal küszködik.

Toyama Yukinojo nem kevesebb, mint a két lábon járó cukiság. Kedves, előzékeny, önzetlen és lágy szívű. Első, ha segíteni kell, és bár gyakran nem érzi magát hasznosnak, valójában mindenkinél többet tesz a többiekért. Annyira aranyos, hogy néha nőnek nézik.

Oda Takenaga egy híres, ikebana mesterekből álló család tagja. Származása kiváló. Kifinomult, nyugodt, művelt, higgadt és egyszerűen tökéletes. Természetét tekintve pont ellentéte Kyoheinek, nem véletlen kérnek tőle sokszor tanácsot. Ő a felnőtt, a megbízható és biztos pont.

Morii Ranmaru egy nagyon gazdag, szálódalánc tulajdonos egyetlen fiacskája. Igazi playboy. Minden nő  a tenyeréből eszik, szeretőinek száma végtelen. Nem is csoda. Pontosan tudja mit kell adnia, mondania egy nőnek. Mellette mindenki úgy érzi, hogy különleges. Olyan könnyedén  esik szerelembe, ahogyan más levegőt vesz és a csoda, hogy a barátnői tudnak egymásról, de mivel többet kapnak, mint máshol, nem is zavarja őket.

A négy ikemen (szép, jóképű férfi) nyugodtan éldegél együtt. Amerre mennek felfordulást okoznak, mégis ők négyen egy család. Egészen addig, míg a házinéni, aki a boldogságát keresi, fiára nem hagyja a házat és még egy kisegítőt. Nevezetesen az unokahúgát, aki minden mérce szerint elüt az átlagtól. A fiúk nagy feladatot kapnak, a  jelek szerint totális szörnyszülött Sunakót, igazi hölgyé kell változtatniuk. A küldetés lehetetlennek ígérkezik, azonban jutalmul ingyen lakhatnának, ami több mint csábító.

Sunako csukjában jár, horrorfilmeket néz, szobáját anatómiai bábukkal, csontvázakkal, belsőségekkel és egyéb édes dolgokkal osztja meg. Évek óta nem járt fodrásznál. A frufruja eltakarja az egész arcát, félénk, furán beszél és a legfontosabb, nem bírja a ragyogó embereket. Márpedig négy szép fiú számára valóságos tűzijáték. Az arcukba nézésnek következményei vannak, amit leggyakrabban Kyohei szenved el. A szépség és a szörnyeteg fura párossá alakul. A lány ugyanis, ha kellően felhúzzák, épp olyan lelkesen és eredményesen verekszik, mint a legragyogóbb.

Szerencsére istenien főz és Kyohei, aki vagy  a kinézete vagy a természete miatt veszti el sorra a munkáit, mindig éhes és soha nincs pénze.  Tehát az átváltoztatás folyamatban és meneküljön aki lát, mert a horrorlányból hölgy lesz, ha mindenki bele rokkan, akkor is. Vagy mégsem?

A fiúk nem lehetnek annyira tökéletesek, mint rajzolt alakjukban, de nagyon értékeltem, hogy meg sem próbálták ezt sugározni. Viszont el tudták játszani. Minden kétség nélkül elhiszem, Kamenashi Kazuya a legtökéletesebb férfi a világon. Átérzem a szenvedését, a dühét, minden kínját. Megvettem az alakítását. Mondjuk most találkoztam először egy olyan ismertetővel, miszerint az illető foglalkozása: színész, zenész és host is egyben.

Oomasa Aya a szerepével ellentétben nagyon bájos, sőt szép. Az alakítása kellően rám hozta a frászt néhányszor. A hangjától, míg meg nem szoktam, felállt a szőr a hátamon. Olyan csodás freak volt, hogy megnyaltam utána mind a tíz ujjacskámat. Minden percét imádtam.

Laza szórakozás, viszonylagosan kevés drámával. Pont jó kombináció volt. Nem igényelt komolyabb gondolkodást, bár a tanulság azért adott. Jól csak a szívél lát az ember.

Számomra biztosan újranézős darab, valószínűleg többször is, mert egyszerűen imádtam ezt a bizarr párosítást. Arról nem is beszélve, hogy a fiúk igazán jól néznek ki nőként is...

9/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...