2011. november 28., hétfő

Csoportterápia

Szerző: Bolba Tamás, Galambos Attila, Szente Vajk
Rendező: Harangi Mária

Szereplők:
Jetti - Erdélyi Tímea
Ervin Iván - Sándor Dávid, Simon Kornél
Trixi - Dobos Judit
Sziszi - Nagy Sándor
Lajos - Szente Vajk
Natasa - Ladinek Judit, Polyák Lilla

Lepattanón labdaként jutottam el színházba. Az történt ugyanis, hogy még tavaly karácsonyra ajándékoztam idén december végéig felhasználható biankó jegyeket, amikről természetes mindenki megfeledkezett.

Édesanya október elején ébredt és csak mára tudtunk helyet foglalni. A sógornőm két héttel később, ők december hatodikán mennek. Mivel már nem volt előrébb hely, az árak alacsonyabbak voltak mint számítottam, ezért mindkét alkalomra kaptam én is jegyet. Na, így kell karácsonyi ajándékot venni!

A Madách színház pályázatot írt ki musical témában és ez a darab nyert. Nem feltételen hízelgő dolgokat hallottam róla, így kissé feszülten indultam neki, majdnem el is késtem. Kár lett volna.

A Piróth Gyula Művelődési Ház II/6-os termébe egymás után érkezik hat idegen, három férfi és három nő, mind tetemes mennyiségű problémával. Elkezdenek ismerkedni egymással, de az orvos csak nem akar megérkezni. Akkor most mi legyen? Kezdetét veszi a meglehetősen szokatlan foglalkozás és koránt sem meglepő, hogy nem mindenki az, akinek látszik.

Hát, rég nevettem ennyit. Voltak olyan részek, amikor a szöveg felét nem hallottam, mert ami megütötte a fülem, attól megint hahotázni kezdtem, ahogyan az egész nézőtér. Tartok tőle, a poénok egy részéről ezért le is maradtam. Néha levegőből sem jutott elég. Nem tudom ki és miért szólta le a darabot, de sok komédiával ellentétben ez az is.

Kár lenne tagadni, hogy felhasználtak néhány klisét, jó bevált sablont, nem mindegyik dal egyformán erős,  de ezekért kárpótlást nyújtanak a színészek. Olyan parádés a szereposztás, hogy már ezért megérte volna elmenni.

Polyák Lilla hangjáért oda vagyok. Még  a József és a színes szélesvásznú álomkabátban láttam, legalább két éve. Előtte nem sokat tudtam róla, de a mesélő szerepében teljesen letaglózott. Most is nagyszerű volt. A hangja tiszta, erős. Libabőrös lett minden porcikám. Osztályozhatatlan kategória.

Szente Vajk most kicsit gyengébbek tűnt a megszokottól, de a színészi képességei elfeledtették a hiányosságot. Nem arról van szó, hogy hamis lett volna vagy erőtlen, csupán sokkal több is telik tőle. Ezért csillagos ötöst nem, csak ötös alát adhatok.

Nagy Sándor karaktere az egyik legüdítőbb az összes között. Hálás szerep lehet, ő pedig nagyszerűen élt is vele. Az Ördöglakatban készülök megnézni egy ideje, erre jutottam el hamarabb, maximum pontszámot érdemel.

Erdélyi Tímea, Dobos Judit és Simon Kornél egyaránt nagyszerűek voltak. Nem is tudnék választani, hogy melyikükön nevettem könnyesebbre magam.

Az eltúlzott, kinagyított karakterek nem csak mulattatnak, képesek elgondolkodtatni is. Mókásan tartanak tükröt a mindennapi problémák elé, amik attól még épp olyan valóságosak.

Talán furcsa, hogy magyarok a szerzők és a nevek sem angolszászok, de ez alapján kár lenne ítélkezni. Megérdemel egy esélyt. Nem látvány orientált darab, a karzatról épp olyan jól nyomon követhető. A jegyár nem lehet kifogás, egy mozijegy árából is megnézhető. Bőven megéri.

9,5/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...