2019. szeptember 4., szerda

Richard Castle: Frozen Heat - Dermesztő hőség (Nikki Heat #4)

A Dermesztő hőség a sorozat utolsó darabja, ami még magyarul is megjelent, ennek ellenére úgy gondoltam, mivel legkésőbb az ötödik résznél mindenképpen váltanom kell, miért ne tehetném meg most? Szóval átnyergeltem az angol hangoskönyvekre. Azért is, mert hiányzott Castel és Beckett párosa, no meg azért is, mert az újdonsült szenvedélyem, az audiobook hallgatás, eddig elég jól kifizetődött.

Nikkit különös gyilkossághoz riasztják, Rook még lábadozik, így nem kísérheti el, hamarosan azonban annyira személyessé válik az ismeretlen, bőröndbe hajtogatott nő rejtélye, hogy többé nem tud távol maradni. Heat szilárdan hiszi, hogy ezzel az esettel végre közelebb kerülhet édesanyja ügyéhez is, mivel tíz éve az egyetlen szilárd nyomott szolgáltatja, ami talán még vezethet is valahova. Hogy merre, arról fogalma sincs, de az utazás során sok dolgot kell megkérdőjeleznie magával és a családjával kapcsolatban is.

Ismeritek, a mondást, amibe nem halunk bele, attól megerősödünk? Hőseink hamarosan borzasztóan erősek lesznek, mert konstans életveszélyben vannak, Nikki ellen több merényletet is megkísérelnek, ami mind azt jelzi, jó nyomon járnak. Vezessenek azok akár Párizsba, akár föld alatti járatokba, követniük kell.

Ugyanakkor ez az eset sokkal közelebb van, mint bármelyik korábbi, és ennek hatása persze érezhető Nikkin. Mindent jól és pontosan szeretne csinálni, szabályszerűen és tökéletesen. Nem is olyan nagyok ezek az elvárások. Kapcsolatukat Rookal is érinti, így a férfinek türelmesebbnek, megértőbbnek, okosabbnak és pimaszabbnak kell lennie, mint bármikor korábban. Komolyan veszi támasz szerepét, és régi kapcsolatai segítségével új nyomokat találnak, de közben a Heat kalendárium is tartogat új infókat.

Összeesküvésből, csavarokból nem mutatkozik hiány, de engedjük el a sorozatban látottakat, mert más irányba haladunk, és különböző utakat járunk be. Ez a része kimondottan tetszett, de azt nem állítom, hogy tövig rágtam a körmeimet az izgalomtól. Néhány elem kiszámítható, máskor meg nyúl a kalapból érzetem volt, szóval nem hiszem, hogy ez lenne a Castel neve mögé bújó szellemíró legsikeresebb regénye, viszont kellemesen hozta a sorozat laza hangulatát, ami nekem  nagyjából elég is.

Hangoskönyvben hallgattam, és a sztori közepéig többször azon kaptam magam, hogy a gondolataim teljesen elkalandoztak, miközben azt sem tudom, hol járunk. Mivel vissza kellett tekernem ezeket részeket, kellően bosszankodtam, és úgy gondoltam, az én hibám, amiért nem tudok koncentrálni, de a hangoskönyv második felében már nem volt ilyen problémám, így úgy gondolom, mégsem nálam volt a hiba.

Jóllehet talán kicsit laposabb lett, mint a korábbi részek, mindenesetre visszalopott valamit a lelkembe a kedvenc párosomból, akiket erősen hiányolok, és a regény második fele tényleg magával ragadott. Azt hiszem, ez is valami...

6/10


 Itt bele is hallgathattok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...