2011. május 3., kedd

Vaskabátok

(Hot Fuzz)

színes, magyarul beszélő, angol vígjáték, 115 perc, 2007

rendező: Edgar Wright
forgatókönyvíró: Edgar Wright, Simon Pegg
zeneszerző: David Arnold

szereplő(k):
Simon Pegg (Nicholas Angel)
Nick Frost (Danny Butterman)
Jim Broadbent (Frank Butterman)
Martin Freeman (Met)
Bill Nighy (Kenneth)
Robert Popper (Janine)
Joe Cornish (Bob)

Vérbeli angol humor, amerikai mintára. A párosítás ugyan furcsának tűnhet, mégis egyértelműen működőképes.

Bevallom, kissé lemaradtam. Csak a múlt héten ismerkedtem meg eme gyöngyszemmel.  Hát hol voltam eddig?! Miért nem tudtam róla? Hova tettem a szememet, amikor valami mást néztem? Kérdés, kérdés hátán. Na ezért még számolunk reeácska...

"Ez történt az előző részekben" felíratként néztem az első perceket. Megismerjük  a karaktert, megértjük ki és miért került oda, ahova, és mi áll hősünk új életének hátterében. A film hosszú, ezért ezt a bevezetést akár el is nyújthatták volna. Szerencsére nem tették. Így nem ment a történet rovására. Gyakorlatilag egy lista képekben, amik mellé sorra kikerül a pipa. Megvolt, megvolt és done.

Fanyar angol humor váltakozik hasfogóan kacagtató nagy testvérével.

A cselekmény kicsit későn indul be, addig őrmesterünk egykedvűen éli kicsiny településének csendes mindennapjait. Lassan beletörődik, hogy a bűnözök téli álmot alszanak, és a legkomolyabb bűnesetek aznap éjjel történtek, amikor megérkezett.

Mégsem untam egy percét sem.  Látni a szuperzsarut szárnyaszegetten, épp annyira szórakoztató, mint a történet nagy részét átfogó liba szál. Az új társ karaktere még inkább kiemeli az ellentéteket. Nincs a fiúval semmi komoly gond, csak túl sok filmet látott és ez az agyára ment. No meg lehet, hogy nem a legjobb rendőralapanyag. A kollégák sem állnak a helyzet magaslatán. Hamarabb elképzelnénk őket hivatali bürokrataként, mint a rend éber őreiként.  Az, hogy sem szakmailag, sem agyilag de még érzelmileg sem állnak azonos szinten, előrevetíti a film végét. Ami azt illeti, a falu lakosaival szemben is, hiszen sejtünk miérteket,  Angel tudja is, és kiderül, rosszul. Az az indok nem indok...

Mi maradt ki a jellemzésből? Az akció. A vége ugyanis,  meglehetősen pörgősre sikerült. Fegyverek, tűzharc, repülőeszközök, na és közelharc. Minden megvan benne ahhoz, hogy akciófilmként is élvezhessük.  Természetesen nem maradnak el a  szokásos humorelemek sem.

Semmi erőltetés, semmi sallang. Főszerepben egy falú, egy igazi csodahekus, rejtélyes balesetek és egy lelibázott hattyú.

9,5/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...