2014. január 28., kedd

Teaser kedd #78


Az eheti könyvem mindenképpen meglepetés, mégpedig egy igazi háborús kalapács. Na nem mintha tőlem karakter idegen lenne, de tény, hogy eredetileg játékként látta meg a napvilágot - csak később jöttek a könyvek, viszont abból legalább rengeteg van -, és az olvasást kicsit csalásnak érzem, mivel sosem játszottam vele. Semmivel hasonlóval sem, ami azt illeti.
A Warhammer sorozatnak alapvetően két vonulata létezik. A Warhammer fantasy, és a sci-fi elemekkel operáló Warhammer 40000 (W40K) - a témáról Profundus Librum írt egy igen jó ismertetőt, érdemes átbogarászni, nekem ugyanis segített letisztázni a dolgokat.

Jelenleg a W40K világával ismerkedem, mégpedig az Eisenhorn címet viselő gyűjteményes kötettel, amiben 3 regény és 2 novella található. Összesen 768 oldalon. Nagyon sűrűn szedett oldalon, és ha ez nem lenne elég, angol nyelven. Szeretem a kihívásokat. És egy kicsit perverz is vagyok. Azt hiszem... 

Eddig három dolgot állapítottam meg:
1. egész másfajta szókészletet igényel, mint a korábbi angol nyelű olvasmányaim;
2. ebből kifolyólag igen lassan fogok haladni;
3. de bármennyire is nehéz, ez biza marha jó, ráadásul Gregor Eisenhorn olyan kis bájos...(nem)

Rengeteg fantasyt, ifjúsági regényt és még néhány kortárs/szépirodalmat is olvastam angolul, de ez most mégis teljesen más. Így aztán a lecke fel van adva, én meg azon vagyok, hogy maradéktalanul megoldjam. Mire végigrágom magam 2-300 oldalon, jelentősen változni fog a helyzet. Vagy betörjük egymást, vagy sírva küzdöm majd magam előre. És mivel akad, amiért érdemes harcolni, én biza nem adom fel. Mindenesetre előfordulhat, hogy ez egy egész éves projekt lesz...


Heti ízelítő:

Staring at Carpel, I said, 'If he speaks again without me knowing who he is, I will throw him out of the window. And I won't open it first.'


Dan Abnett : Eisenhorn (Xenos)

2 megjegyzés:

  1. Köszi az említést, és remélem tetszeni fog. Igencsak irigyellek egyébként, hogy bele tudsz várni egy könyvbe angolul. Nekem erre már nem lenne türelmem (meg szókincsem sem ofc...) :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm a cikket! ;)
      Eddig nagyon tetszik, igaz, némileg botorkálósan haladok. :D

      A szókincs úgy gyűlik, ha építed. ;) Az eredeti nyelven való olvasás nálam sokszor fölmerül, írtam is róla: http://napifalat.blogspot.hu/2013/05/mas-nyelvevel-ekeskedni-azaz-miert-jo_9.html De az Eisenhornt semmiképen sem javasolnám első olvasmánynak. Ellenben egy jó kis ifjúsági regény, Rick Riordan pl. nyerő lehet. Én bevallom, de csak neked, Twilighttal kezdtem :D
      És jó lenne úgy beszélni, ahogyan olvasni tudok, de alighanem minden nem lehet tökéletese ebben az életben. ;)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...