2012. július 28., szombat

A csodálatos pókember

The Amazing Spider-Man


színes, magyarul beszélő, amerikai fantasztikus akciófilm, 136 perc, 2012

rendező: Marc Webb
forgatókönyvíró: Alvin Sargent, Steve Kloves, Steve Ditko, Stan Lee, James Vanderbilt
operatőr: John Schwartzman
producer: Avi Arad, Matthew Tolmach, Laura Ziskin
vágó: Alan Edward Bell, Pietro Scalia

szereplő(k):
Andrew Garfield (Peter Parker / Pókember)
Emma Stone (Gwen Stacy)
Martin Sheen (Ben Parker)
Sally Field (May Parker)
Rhys Ifans (Dr. Curt Connors)
Denis Leary (George Stacy)
C. Thomas Howell (Ray)
Chris Zylka (Flash Thompson)

Mivel volt szerencsém Nicholas Hammondot és Tobey Maguire-t is látni Pókember szerepében, igencsak meglepődtem az új üdvöskén.  Valamiért túl gyereknek, túl nyálasnak, túl... mindennek tartottam. Aztán eszembe jutott, hogy végül is a karakter történetünk kezdetén középiskolás, és ahogy haladtak az évek, a látványtechnika egyre jobb lett. Azt hiszem ez utóbbi miatt döntöttem úgy, én bizony várom ezt a filmet. Tehát csak idő kérdése volt, hogy a régi szuperhős új köntösben kopogtasson nálam.

Peter szülei egy estén sietve távoznak és őt a nagybátyjánál hagyják. Ben bácsi és May néni a legjobb szülőhelyettesítők, egészen addig, míg egy véletlen folytán kezébe nem kerül apja régi aktatáskája és a benne található nyomok alapján el nem kezd kutakodni. Így jut el dr. Curt Connorshoz, aki apja munkatársa volt, és akinek nagy szüksége van azokra az adatokra, melyeket Peter talált.

A feldolgozás nem jelent egyet azzal, hogy követik az eddigi filmeket, vagy akár a képregényt. Miközben néhány fontos elemet megtartottak vagy éppen újra behoztak, egész sokaságot dobtak ki.

Gwen Stacy, az első igazi szerelem, felbukkan és bár tudjuk mi lesz a sorsa a későbbiekben, üdítő volt, hogy visszahozták azt a karaktert, aki eddig alig, vagy egyáltalán nem jutott szerephez. Sajnos Emma Stone engem szörnyen idegesít. Biztosan rengeteg csinosabb, kedvesebb, bájosabb hölgyet találtak volna a szerepre. Rejtély, hogy miért pont őt választották.

Ben bácsinak sajnos mennie kell, teljesen mindegy, milyen körülmények között, ahogyan természetesen a pók csípés is kötelező, csak ugye minden egy kicsit másként történik. A rádióaktivitás már rég a múlté,  de nem baj, hiszen arról már tudjuk, hogy legfeljebb két fejet növeszt, de pókösztönt nem ád. Szóval nincs ezzel semmi baj. Modern, meg könnyebben emészthető a mostani technokrata fiatalságnak.

Mindenféle fanyalgás nélkül kezdtem bele a filmbe, vacsoráról érkezve csak egy ásványvízzel, és csupán a végén jöttem rá, mennyire szomjas vagyok. Elfelejtettem inni.

Igen, a film jó. A látványvilág sokkal színesebb, az ugrójeleneteknél süllyedt és emelkedett a gyomrom, értettem a kevéske poént és több helyen sírtam is. A kísérőm meg is jegyezte vicceskedve, hogy vállalhatatlan vagyok. Hiába mondtam, hogy de abban a jelentben, meg ott az volt, hogy... Kedves, ámbár lesajnáló mosollyal közölte: De ez a Pókember! Pókember!

Tudom, pasiknak ez furcsa, de én mégiscsak nő vagyok, így volt teljes a beleélés, mert sírtam, nevettem, ahol kellett és izgultam is szépen.

Ezek után kimerem jelenteni Andrew Garfield ez addig legjobb pókember. Persze könnyű neki, a technika évről évre fejlődik, de Peter Parker számomra egy torzonborz tini, aki épp ezért néha rossz döntéseket hoz, tanul a hibáiból és a birtokában lévő erő miatt felnőtté válik.

Érdekelnek a következő részek, szeretem benne az átívelő szálat is. Nem bánom, amikor valami nem úgy van, ahogy kellene, ha add valami egészen mást, ami viszont izgalmas. Nagyon aggódtam, hogy megint előröl kezdik a történetet, és meglepődtem, amiért működött.

Természetesen mint minden Marvel feldolgozás végén, itt is várható extra jelenete. Előre vetít valamit az elkövetkezendőkből, ami nem hiszem, hogy bárit sokkolni fog, de lelkesen várom majd az eredményét, hiszen szeretem a szuperhősöket és köztük Pókembert.

A film lendületes, pörgős, bemutatja az eredetet, megteremti az érzelmi alapokat, és mindezt jó arányban teszi. Ha csak látványért ül be valaki, akkor is elégedetten fog távozni.

Élveztem, mert lekötött, utaztatott, szórakoztatót és megsiratott. Nagyszerű esti program volt.

9/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...