2016. február 27., szombat

Pittacus Lore: Tizedik küldetése (Lorieni Krónikák #6)

Annyira vártam ezt a részt, hogy még a The Iron Druid Chronicles 8-részét is csúsztattam. Hiába, az ötödik kötet vége után egyszerűen muszáj volt megtudnom, mi történt, és rendkívüli módon büszke voltam, amiért nem vetettem rá magam az angol kiadásra. Pedig ugye...

Negyedik és Sam embereket ment, közben teljesen kiégetik önmagukat, Hatodikék még nem értek vissza a Szentélytől, Sarah-ról sincs semmi hír, és Kilencedik mindenről megfeledkezve Ötödiket gyilkolja. A Mog invázió gőz erővel folyik, aki ellenáll, meghal, a többiek talán szerencsések, és fogolyként folytathatják az életüket. A kormányok tanácstalanok, senki sem tud semmit, amit igen, az megrémíti őket. Bízzanak egy csapat idegen tinédzserben? És vajon a Lorien  bajnokai bízhatnak bennük?  

Azt a leborult szivarvégét! Ezt nevezem én reea kínzásnak! Szerintem nem ís írok a könyvről semmit, mert minden ártatlan utalás spoilerek tucatjait rejti magába. Már az 5. rész is nagyon izgalmas volt, azaz én az összeset imádtam, de kellően izgi volt. Azt tessék megszorozni hárommal, és akkor járunk a valóság közelében. Az események olyan szédítően pörögnek, hogy rajongó legyen a talpán, akit nem kavarnak meg.

Egy sereg dolog némileg kiszámítható, de legalább ennyi nem az, voltak részek, amikor azt gondoltam, ezt nem lépik meg, de egyenlőre úgy tűnik, mégis. Új szereplők érkeznek, régiek térnek vissza, ismeretlen szörnyek támadnak, és kedves ellenségekkel kötnek szövetségeket. Negyediktől mindenki azt várja, vezetni fogja az embereket, utat és megoldást mutat a kilátástalan helyzetben. De John nem érzi magát alkalmasnak, kimerült, fáradt, túlhajszolt, mégis hajlandó megegyezéseket kötni, és a YouTube-tól kapott ismeretségét kihasználva új védőket toboroz.

Természetesen váltott nézőpontból követjük az eseményeket, és ezért már rutinosan figyelek a betűtípus változásra is. A hangulat és az események magukkal ragadnak, komolyan nehéz kivárni a befejező kötetet. Az United As One 2016. július 28-án várható, ami szerintem, tekintettel arra, hogy nálunk csak év vége felé jelenik meg, szokás szerint, elképesztően soká lesz.
A borítót ezúttal sem szeretem, de a saját könyvjelző csúcs szuper még mindig. A fordítás is kitűnő, könnyen és ezért aztán gyorsan olvasható. Túl gyorsan...

Annyira tudnék még ömlengeni, szétszedni, cincálni az eseményeket, a szereplőket, különösen Lorient, az új képességeket, a sok színes, meglepő karraktereket, a régieket, Hetediket, Kilencediket, Ötödiket, Hatodikat és a többi, de a rövid tartalommal már többet árultam el, mint tanácsos. Szóval most befejezem, de remélem tudjátok, hogy iszonyú nehéz nem kiemelni kedvenc jeleneteket, szereplőket, mondatokat.
Mivel a befejezés szokás szerint keresztbe vágja az ember idegeit, nem állítanám, hogy nyugodtan csuktam be, de az biztos, a kolléganőm is hamarosan befejezi, így legalább lesz valaki, akivel megoszthatom szabadon a gondolataimat.

10/10

Magyar kiadó: Cartaphilus Kiadó
Fordította: Stier Ágnes

A mini novellák, ami még mindig nem jelentek meg itthon, pedig mostanra több kötetet is megtöltenének, és amik gyarapodó száma miatt folyton úgy érzem, kimaradtam valamiből. És valójában iszonyú sok mindenből maradok ki.  

I Am Number Four: The Lost Files: The Legacies
I Am Number Four: The Lost Files: Six’s Legacy
I Am Number Four: The Lost Files: Nine's Legacy
I Am Number Four: The Lost Files: The Fallen Legacies
I Am Number Four: The Lost Files: Secret Histories
I Am Number Four: The Lost Files: The Search for Sam
I Am Number Four: The Lost Files: The Last Days of Lorien
I Am Number Four: The Lost Files: The Forgotten Ones
I Am Number Four: Eight's Origin - Lost Files Bonus
I Am Number Four: The Lost Files: Hidden Enemy
I Am Number Four: The Lost Files: Five's Legacy
I Am Number Four: The Lost Files: Return to Paradise
I Am Number Four: The Lost Files: Five's Betrayal
I Am Number Four: The Lost Files: Rebel Allies 
I Am Number Four: The Lost Files: The Fugitive
I Am Number Four: The Lost Files: The Navigator
I Am Number Four: The Lost Files: The Guard
I Am Number Four: The Lost Files: Zero Hour
I Am Number Four: The Lost Files: Legacies Reborn
I Am Number Four: The Lost Files: Last Defense
I Am Number Four: The Lost Files: Hunt for the Garde (2016. május 31.)
Extrák - az író blogján részletekben fellelhetőek
I Am Number Four: Eight's Origin - Lost Files Bonus
I Am Number Four: Sam's Journal
I Am Number Four: Sarah's Journal
I Am Number Four: Pittacus Lore Transmissions





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...