2012. augusztus 5., vasárnap

Kérdezz-felelek díj

A könyves bloggerek között kering ez a játék. Gondolom, "a nem várunk arra, hogy meginterjúvoljanak érdeklődő személyek, magunk megyünk a lehetőség elé", állhat a háttérben, de nem bánom, mert van pár dolog, ami már amúgy is érdekelt az általam olvasott oldalak alkotóival kapcsolatban, tehát örömmel vettem a felkérést.

A szabályok igen egyszerűek:

- elmesélsz magadról 11 dolgot;

- a neked feltett kérdésekre válaszolsz;

- felteszel te magad 11 kérdést, amit megküldesz 11 embernek;

- nem ér visszakérdezni és

- tüntesd fel, kinek küldted tovább.

Mivel az általam ismert könyves bloggerek száma véges és/vagy már válaszoltak a kérdésekre, még nem tudom, hogy kinek küldöm tovább, úgyhogy a küldés részt kicsit rugalmasabban kezeljük, de a többi kötelező érvényű.

Amit elmondhatok:


1. reea vagyok, 35 éves, és könyvoholista.

2. Bagoly típus vagyok. Számomra akkor lenne ideális felkelni, mikor más lefekszik.

3. Ha egy szabadon választott társaságban valakinek meg tudom jegyezni a nevét, akkor már kedvelem is. Ez tulajdonképpen egy bók...

4. A családom külön kategóriának tart.

5. Kilencévesen a Drakula pecsételte meg a sorsomat. Azóta csak olvasok és olvasok...

6. Nehezen lehet kihozni a sodromból. Átlag tízévente sikerül, de olyankor tombolok.

7. A végletek embere vagyok. Ami nem, az sosem lesz igen.

8. Szeretek rajongani(könyv, zene, manga, anime, dorama, film, F1*-*). Tiniként kimaradt, most meg visszafogottan éljenzek. Öööö... általában.

9. Gyerekkorom óta írok. Szeretem a szavakat.

10. Zene szinte mindig szól.

11. Iszonyú sokat beszélek. Néha pedig egyáltalán nem szólalok meg.

Kérdéseket több bloggertől is kaptam, ezért egyszerre válaszolok rájuk.

Tőlem kérdezték:

- Andie


1. Ha egy könyves karakterrel eltölthetnél 24 órát, ki lenne az és mivel töltenétek az időt? (nincs szabály, mindent lehet :P)

Na most írhatnám Barronst, de szerintem élve felfalna, és nem a jó értelemben. Úgyhogy némi gondolkodás után Percy Jacksont kérnem meg, hogy vezessen körbe a Félvértáborban. Bár Dexterrel is jól esne egy kis kutatómunkát végezni, de azt, azt hiszem, nem bírná a gyomrom... :D

2. 1 abszolút kedvenc könyv borító?

Ááááá! Nagyon sok van. Akkor sem tudnék választani, ha fegyverrel kényszerítenél. :D De ha az egész könyvet kérdeznéd, akkor idén szerintem a legszebb Morgenstein Éjszakai Cirkusza volt.

3. Tegyük fel, ha egy könyv már itthon is megjelent, angolul vagy magyarul olvasol szívesebben?

Ez attól függ, hogy sorozatról van-e szó, és ha igen, akkor milyen nyelven kezdtem el. Vannak könyvek, amiket csak angolul szeretek. Pl. Jeanine Frostot nem olvastam még soha magyarul. Charlaine Harrist megpróbáltam, de aztán visszatértem az eredetire. Ugyanakkor Murakami Harukit nem tudnék angolul olvasni, neki fantasztikusak az itthon kiadott könyvei. Remélem Erdős György távozásával is megmarad ez a szint.

Különben angolul olvasni nekem sokkal fárasztóbb, mint magyarul, ezért vásárolni túlnyomó részben hazai könyveket szoktam. Viszont ha sokat kell várni valamire vagy kétszeres árban jelenik meg, hamarabb lekapom az angol polcról.

4. TOP 5 kedvenc író, akinek az új könyveit muszáj beszerezned?

Csak öt? Akkor:

Murakami Haruki

Doris Lessing

Rick Riordan

Cassandra Clare

Jeaniene Frost

5. Melyik volt a legjobb könyv, amit 2012-ben idáig olvastál?

Ajaj! Mivel elég sok és különböző műfajt olvasok, a legjobbak sokszor nem hasonlíthatóak össze egymással sem, így aztán nem igen tudok választani. A különböző stílusokból adódóan mást és mást nyújtanak, de nem tudom, hogy melyiket szeretem jobban. Azt hiszem, megúszós választ adva, hármas befutót hirdetek: Murakami: 1Q84, Riordan: Az utolsó olimposzi és Morgenstein: Éjszakai Cirkusz.

6. A legrosszabb könyv, amit 2012-ben eddig olvastál? (ne fogd vissza magad :P)

Még nem fejeztem be :D, de ha csak olyan ér, amit már elolvastam, akkor Christopher Moore: Csak egy harapását választom. Élő példa arra, hogyan kell tönkretenni egy jó sorozatot.

7. Ha bármilyen paranormális képességed lehetne, mit választanál és miért pont azt?

Vlad tulajdonságai közül bármelyik jöhet. Szeretek tüzeskedni, szuper lenne repülni, a gondolatolvasás meg szórakoztató lehet. Negyedik is irtó jó dolgokra képes és Rozsomákot mindig is imádtam. De mondjuk megelégednék Barrons erejével és tudásával is. :D

8. Melyik könyvet szeretnéd a nagy képernyőn vagy tv sorozatként is viszont látni? (max. 3)

Gondolom csak olyan ér, ami nincs még folyamatban... El tudnék kalandozni Ezer különös nyolcvannégyben, bár gyanítom ez nagyon rétegfilm lenne és Gerald Durrell akármelyik könyve is érdekelne. Az Éjszakai Cirkusz annyira mesés volt, egy interaktív moziba, illatokkal, füsttel,  szívesen beülnék rá.

9. Egy karakter, akit legszivesebben megfojtottál volna, annyira idegesített?

Anita Blake határozottan kihúzta a gyufát. Vele végeztem is. :)

10. Fejezd be a mondatot: Talán nem hiszitek el, de............

...minden csatát megharcolok, minden halottat megsiratok, újra és új szerelembe esem, születek és meghalok, nevetek és őrjöngőm, mert akárhova is vezetnek el a könyvek, én ott vagyok.

11.Jellemezd magad 3 szóban!

kotnyeles, makacs, vidám

- Elhaym kérdései:


1. Idén olvasott könyveid közül mely 5 tetszett  a legjobban?

Murakami: 1Q84, Riordan: Az utolsó olimposzi és Morgenstein: Éjszakai Cirkusz , és ezzel meg is van mert 1Q84 trilógia.

2. Mi volt a legrosszabb könyv, amit valaha olvastál? Miért nem tetszett?

Amit valaha? Őszintén nem emlékszem. Volt pár olyan, amit nem szerettem annyira, mint a többi könyvemet, de amit megveszek az általában többször elolvasom, így jól megnézem mit vásárolok.  Anita Blake lekerült a listámról. Most úgy tűnik, végleg. Túl feminista, erőszakos és az "azzal fekszem le, aki kéznél van"-tól felfordul a gyomrom.  De be kell vallanom, a magyar romantikusokat nem szeretem...  Ide lehet dobálni a köveket! :)

3. Mi a véleményed a hypeolt könyvekről?

Leginkább nem érdekelnek. Sokszor érzem, hogy nagyobb a füstje, mint a lángja, de persze ez attól is függ, milyen könyvről beszélünk. A Szürke ötven árnyalatáról például tudtam, hogy egyáltalán nem érdekel. Az erőszakos Ulpiusos kampány még inkább taszított, a barátnőmnek megmondtam, hogy ne zaklasson már vele, de most mégis kölcsönkértem (angolul), mert kíváncsi lettem a Tótiszos ügy miatt. :D

4. Mangákat mennyire szereted?

Ó! Én imádom a mangákat. :) Uraboku a legjobb! ;)

5. Mennyire várod egy szavazás végeredményét?

Leginkább attól függ, hogy milyen szavazásról van szó. Igen ritkán szavazok, de most az álompasik közül Barronsnak nagyon drukkoltam. ;)

6. Cor Leonis, Fumax, Ulpius, Egmont, Gabo ,  General press és Mangafan kiadótól mely könyv tetszett a legjobban, vagy melyik érdekel a legjobban?

Cor Leonis: Új nap virrad

Fumax: Még semmit sem olvastam tőlük szerintem, de az Assassin's Creed-del már szemezek egy ideje.

Ulpius:  Na, tőlük viszont rengeteget! Jelenleg Kathy Reichs sorozatát forgatom nagy élvezettel.

Egmont: Hát, ez is teljesen kimaradt, és most nem is érdekel semmi.

Gabo: Szeretem a Dan Brown könyveket.

General press: Szintén kihagyom. Egyenlőre.

Mangafan:  Death Note, Hellsing és a Vampire Knight között vacillálok.

7. Melyik az  a könyv amit szerinted mindenkinek el kéne olvasni?

Ilyen rengeteg van! Olyan 11 évesen olvastam először Edmondo de Amicis:  Szív című könyvét. Időről időre előveszem, de legalább ötven könyv címet tudnék ide írni. :)

8. Kutya vagy macska. Miért?

Jelenleg a gazdám egy majd 17 éves bestia, aki szereti a véremet venni, ha véleménye szerinte, nem megfelelően vagy túl jól gondoskodom róla. :D Igen, ő egy macska és rengeteg névvel illetjük. Leginkább csak Banyázni szoktam, de hallgat a Lukrécia, Lízike és Kormos nevekre is. Viszont három évvel ezelőttik voltak kutyáim is, amik meg hiányoznak. Nem tudnék választani. Mindkét fajnak megvan az a varászlatos tulajdonsága, amivel elbűvöl. :)

9. Számodra ki  a legvonzóbb színész/színésznő?

Atyaég! Jack Nicholsonban van valami... De különben nincs olyan, hogy egy film mellett azért döntök, mert vonzó a szereplője. Vagy érdekel vagy nem. Jó azért Chris Hemswoerth-nél rezeg a léc. :D

10. Mi  a kedvenc játékod, zenéd, filmsorozatod?

Nem játszom. Zenéim meg iszonyú sok van. A mindig befutó, Green Day. Általában rockot vagy metált hallgatok, de nagyon szeretem a J-rockot és K-popot is. Most Teen Wolfot nézek, de Dexter és Csengetett, Mylort? örök kedvencem, ahogyan Agatha Christie könyveiből készült sorozatok is.

11. Mi jut először eszedbe ezekről a nevekről? Yuna, Hachi, Cat, Rufus, Paris, Jerico.

Hűűűű... Az elsőről Korea a másodikról Japán. Catről Bonesra asszociálok, Rufusról a macskádra ;). Paris meggondolatlanul kirobbantott egy háborút, természetesen nő miatt,  és Jericho... Bár Jerikó falai leomlottak, mégis Barrons. :D

- Gigi, aka GonoszKaktusz


1. Mi az a könyvbeli cselekményelem/fordulat/sablon, amivel ki lehet üldözni a világból?

Sok ilyen van, de igazából a kiszámíthatóságuk zavar. Ha a negyedénél összeáll a kép, vagy olyan bonyolult, hogy az író sem lát át a ködön. :D Utálom, mikor a női és férfi karakter rosszul megírt húzd meg- ereszd meg- et játszik, pedig pontosan lehet tudni, hogy összejönnek a végére.

2. Mi az a könyvbeli cselekményelem/fordulat/sablon, amit imádsz mindegy, hányszor olvasol?

Az ötletesen, viccesen megírt húzd meg- ereszd meg- et kimondottan kedvelem. :D Sosem unom meg, még mondja valaki, hogy nem vagyok romantikus. Érdekes, hogy nem ragaszkodom feltétlen boldogságos véghez...

3. Szoktál-e olvasás közben zenét hallgatni, és ha igen, kötsz-e egy-egy számot egy-egy könyvhöz? Ha tudsz példát mondani, annak nagyon örülnék! :)

Szinte mindig. Erősen hangulat függő, de mangákhoz kimondottam szeretem a J-rockot. Fantasyhoz valamilyen Gothic Metál dukál. De leggyakrabban Breaking Benjamint, Avenged Sevenfoldot, Three Days Grace-t hallgatok. Green Dayt majdnem soha, mert elvonja a figyelmemet. Drámákhoz valami lágyabbat választok. Nem ritkán anime zenét, esetleg K-popot.

Konkrét számot nem tudok mondani, mert az összes játszik. :)

4. Melyik az a könyv, amihez olvasol vagy olvasnál rajongói írásokat/fanficeket? Milyet?

Ritkán olvasom el a fanficeket, persze néha azért belefutok. :) Leginkább azért nem, mert olyan szeplőket olyan helyzetben hoznak össze, ahogyan valójában nem történhet meg és ez dühít, mert sokszor izgalmasabb mint az eredeti. :D Most megpróbálkoztam a Szürke ötven árnyalatával...

5. Mennyire zavarnak a spoilerek? Megcsapkodnád egy kaktusszal/széklábbal azt, aki elárul valamit, bármilyen kicsi dolog is legyen? Futottál-e bele véletlen spoilerbe? Ha igen, melyik könyvnél?

Állandóan belefutok! A legtöbb fülszöveg spoileres. Sokszor olyasmiket árulnak el, ami vagy nem úgy vagy csak a könyv háromnegyedénél történik meg. Ezért óvatosan fogadok minden ajánlást. És ez attól is függ, mennyire várom az adott könyvet. Ha megcsapkodni nem is szeretném az árulkodót, csúnyán nézni szinte kötelező, de általában egy szájhúzással elintézem, aztán olvasok tovább.  :D

6. Ha könyvírásra adnád a fejed, miről írnál? Milyen műfaj? Milyen főhőst írnál? Magyar vs. angol nevek? Helyszín?

Gyerekkorom óta írok. Változatos témákban próbáltam ki magam. Azt hiszem, csak a krimi maradt ki. Általában a drámai hangvételű dolgokat jobban át tudom adni. Nem vagyok nagyon szórakoztató. :D A helyszín és a nevek mindegy, bár leggyakrabban külföldi, és néhány teljesen fiktív, meg nem nevezett város. Mert így nem lehet belekötni. ;)

7. Ha a kedvenc könyvedről látsz negatív véleményt, mit teszel? Átugrod? Elolvasod? Leállsz vitatkozni? ;)

Régebben próbáltam győzködni, most csak elmondom a véleményemet, de már nem állok oda vitatkozni. Az ízlésre nincs magyarázat... :D

8. Mi a kedvenc meséd? Disney, Grimm, bármi.

A Szépség és Szörnyeteg akármelyik feldolgozásban, illetve az eredeti Kis hableány. Már nem olvastam, néztem meg az animét egy ideje, mert mindig zokogok a végén.

9. Mi a kedvenc könyvcímed? (Nem a kedvenc könyved címe, hanem a cím, ami a legjobban tetszik hangzásra, vagy valamiért.)

Egy rém ronda vörös barakk Amerikában

10. Melyik az a könyv, amit bármennyire is szeretnél, nem tudod beszerezni? (Nem lehetek csak én ilyen szerencsétlen.)

Pár mangámat elkaszáltak, mert csődbe ment a kiadó, de ez sem tragédia. Sokáig hajtottam a Kérdezzétek meg Alizt. Majdnem senki sem ismeri, de már megvan. :)

11. Utolsó kérdés igen sablonos, de már kifogytam a szuszból. Top 5 kedvenc könyved, csak öt, tetszési sorrendben. (Kegyetlen vagyok.)

Szörnyen!:D

Murakami: 1Q84, Riordan: Az utolsó olimposzi és Morgenstein: Éjszakai Cirkusz ,  a1Q84 trilógia. De ott van még a Burok és a HP (:p) sorozat.:D

Ezek voltak a válaszaim.

Az én kérdéseim pedig:


1. A blogod persze te magad vagy, de mennyiben jelent feladatot és mennyiben mókát?

2. Mikor kezdtél olvasni szenvedélyből és mi volt az első szeretett könyved?

3. Ha a környezetedben valaki olyan könyvet olvas, amit te már befejeztél, érzel-e késztetést arra, hogy megbeszéld vele?

4. Az olvasáson kívül, mi a legkedvesebb szenvedélyed/hobbid?

5. Van olyan könyved, ami nyögvenyelősen kezdtél, de aztán nem tudtad letenni?

6. Ha azt mondom, tinta, mire gondolsz?

7. A könyves kívánságlistád milyen hosszú?

8. Mik a kedvenc könyveid? Nyugodtan indokolhatod.

9. Egy ideális világban eltöltött ideális napot mivel ütnél agyon?

10. Ha feltehetnél 3 kérdést bármelyik írónak (élő vagy holt, szeánszot tartunk legfeljebb), mit kérdeznél?

11. Melyik az a kérdés, amit szerinted még fel kellett volna tennem? Válaszolj is rá. - Bónusz kérdés. Beszélj arról, amiről csak szeretnél. ;)

Továbbküldöm (bár őt még nem tudják...)

@Pbea67

@sajtosrolo

Nagyon örülnék, ha válaszolnátok, de az olvasóktól hozzászólásban is várom a feleletet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...